Aυπνία: πως η διατροφή μπορεί να με βοηθήσει.

Λίγο οι γιορτές , λίγο οι αλλαγές του ωραρίου, λίγο το παραπάνω <έξω> και όλα αυτά συμβάλλουν στην αλλαγή του κιρκάδιου ρυθμού, του λεγόμενου βιολογικού ρολογιού. Τι μπορείς να κάνεις όμως για να επανέλθεις στους προγραμματισμένους ρυθμούς;

  1. Κατανάλωσε τρόφιμα πλούσια σε τρυπτοφάνη, όπως γάλα και γαλακτοκομικά . Η τρυπτοφάνη είναι το πρόδρομο αμινοξύ της σεροτονίνης, τη λεγόμενη ορμόνη της χαράς και της ηρεμίας.
  2. Προτίμησε άμυλο και προϊόντα ολικής άλεσης . Οι υδατάνθρακες και ιδιαίτερα εκείνοι με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη , βοηθούν στην παραγωγή σεροτονίνης , η οποία είναι πρόδρομος της μελατονίνης, ορμόνη που παράγεται στο σκοτάδι και είναι υπεύθυνη για τον ύπνο.
  3. Κατανάλωσε κεράσια (όταν είναι της εποχής) , μπανάνες, ανανά, βρώμη , βύσσινα. Τα τρόφιμα αυτά συμβάλλουν στην παραγωγή μελατονίνης.
  4. Η μπανάνα , ο μεγαλύτερο σύμμαχός σου στον ύπνο και όχι μόνο. Περιέχει κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο και τρυπτοφάνη . Δες περισσότερα για τη μπανάνα εδώ.
  5. Ξηροί καρποί- αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής διατροφής μας . Πλούσιοι σε μαγνήσιο , βοηθούν στον να χαλαρώσει το μυϊκό και το νευρικό μας σύστημα.
Skip to content