Τσιμπολόγημα: Πώς επηρεάζει το βάρος και την ψυχολογία μου;

3 min reading time

Το τσιμπολόγημα είναι κάτι που όλοι μας λίγο πολύ κάνουμε στην καθημερινότητα. Άλλοι λίγο περισσότερο και άλλοι λιγότερο.
Όταν μιλάμε για τσιμπολόγημα εννοούμε την επαναλαμβανόμενη κατανάλωση φαγητού σε μικρές ποσότητες, σε μη σταθερές ώρες εκτός των κύριων γευμάτων (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό).

Μερικές φορές μέσα στην ημέρα μας, μπορεί όντως να χρειαζόμαστε μια πηγή έξτρα ενέργειας και γι’αυτό το λόγο καταφεύγουμε στο να “τσιμπήσουμε” κάτι επιπλέον. Συνήθως όμως οφείλεται σε ψυχολογικούς παράγοντες διότι δεν πεινάμε στην ουσία και συμβαίνει ασυναίσθητα μπροστά στην τηλεόραση, στον υπολογιστή κλπ. Καλύπτει ανάγκες όπως η πλήξη, η λύπη ή ακόμα και η χαρά… Οπότε είναι βασικό το να προσδιορίσουμε το γιατί τσιμπολογάμε, ποια ανάγκη μας καλύπτουμε στην ουσία, ώστε να αντιμετωπίσουμε τη ρίζα του προβλήματος και να βελτιώσουμε την ψυχική μας υγεία εφόσον είναι λόγος που καταφεύγουμε στο φαγητό.

Επιπλέον, το τσιμπολόγημα επηρεάζει άμεσα το σωματικό μας βάρος. Αυτό συμβαίνει διότι όταν το επιπλέον φαγητό που προσλαμβάνουμε αθροίζεται είναι ικανό να αυξήσει το βάρος μας, καθώς οι θερμίδες ξεπερνούν εκείνες που πρέπει να προσλαμβάνουμε ημερησίως.

Επίσης, φαίνεται ότι συνήθως τα τρόφιμα που επιλέγουμε να τσιμπολογούμε δεν είναι οι καλύτερες επιλογές. Περιέχουν αρκετά λιπαρά, ζάχαρη, αλάτι, τροφές που όντως έχουν χαμηλή θρεπτική αξία και υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο.

Το ακατάσχετο τσιμπολόγημα μπορεί τέλος να επηρεάσει σε ένα βαθμό το μεταβολισμό μας και τις ορμόνες μας (ειδικά σε περιπτώσεις όπως σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών) αφού δεν υπάρχει σταθερή ώρα φαγητού και μπορεί να απορρυθμίσει τα μεταγευματικά μας σάκχαρα.

Εν κατακλείδι, συστήνεται να αποφεύγεται το τσιμπολόγημα τόσο για ψυχολογικούς λόγους όσο και στα πλαίσια ελέγχου του βάρους.

Θα βοηθούσαν τα εξής:
Πρώτα απ’όλα να βρούμε την αιτία που αυτό συμβαίνει, ώστε να την αντιμετωπίσουμε!
Θα βοηθήσουν τα μικρά γεύματα δομημένα σωστά με την κατάλληλη ποσότητα πρωτεϊνης, υδατάνθρακα, λιπαρών και λαχανικών ή φρούτων, ώστε να καλύπτουμε τις πραγματικές μας ανάγκες, το νερό και η άσκηση!

Activeat Team – Η ομάδα του Activeat

2410551537

Λάμπρου Κατσώνη 22, Λάρισα