Πότε και με ποιον τρόπο καίμε το λίπος;

3 min reading time

Ξεκινώντας, για να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα την απάντηση, βοηθάει να θυμόμαστε ότι το λίπος είναι βασικά αποθηκευμένη ενέργεια!
Το σώμα μας μετατρέπει το λίπος σε χρησιμοποιήσιμη ενέργεια για τη λειτουργία των μυών και των άλλων ιστών του, μέσω μιας σειράς πολύπλοκων μεταβολικών διεργασιών. Αυτό προκαλεί στην ουσία τη συρρίκνωση των λιποκυττάρων και άρα τη μείωση του σωματικού μας βάρους, όταν ακολουθούμε κάποια δίαιτα απώλειας βάρους και άσκηση.
Αυτές οι μεταβολικές διεργασίες παράγουν επίσης θερμότητα, η οποία βοηθά στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος και των αποβλήτων στη συνέχεια. Αυτά τα απόβλητα – στην ουσία πρόκειται για νερό και διοξείδιο του άνθρακα – απεκκρίνονται μέσω των ούρων και του ιδρώτα ή εκπνέονται από τους πνεύμονες [1].

Οι μυς μας για παραγωγή ενέργειας, θα κάψουν πρώτα το αποθηκευμένο γλυκογόνο που υπάρχει. Μετά από περίπου 30 έως 60 λεπτά αερόβιας άσκησης, το σώμα αρχίζει να καίει κυρίως λίπος. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συστήνει τουλάχιστον 30 λεπτά ήπιας αερόβιας άσκησης καθημερινά.
Συνιστάται επίσης και η προπόνηση με αντιστάσεις ή/και το βάρος του σώματός μας, ώστε να διατηρηθεί ή να αυξηθεί ο μυικός ιστός του σώματος. Η αύξηση της μυϊκής μάζας βοηθά στο να κάψουμε περισσότερες θερμίδες, λίπος και να αυξήσουμε το βασικό μεταβολικό ρυθμό μας.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι, η άσκηση αυξάνει επίσης τον αναπνευστικό ρυθμό, επομένως περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα αποβάλλεται από το σώμα μας όταν προπονούμαστε [2].

Βιβλιογραφικές αναφορές:

  1. Mayo Clinic, When you lose weight, where does the lost body fat go?, April 21, 2020.
  2. Cleveland Clinic, Where Does Body Fat Go When You Lose Weight?, January 17, 2019.

Activeat Team – Η ομάδα του Activeat

2410551537

Λάμπρου Κατσώνη 22, Λάρισα